Ultra TihioRace 65 k (26/09/2020)

ΔΕΛΦΟΙ – ΤΕΙΧΙΟ
ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 65ΧΛΜ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΗ: +3000

Δελφοί – Σερνικάκι – Αγ. Ευθυμία – Βουνιχώρα – Μαλανδρίνο – Βράιλα – Τείχιο

GPS Διαδρομή αγώνα: https://tracedetrail.com/en/trace/trace/120472

Η εκκίνηση θα δοθεί από το κέντρο των Δελφών από οπου διερχεται και το Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4. Από εκεί θα ακολουθήσουμε αρχαίο μονοπάτι προς το χωριό Χρυσό. Συνεχίζουμε κατηφορικά σε χωμάτινο μονοπάτι και φτάνουμε στον ελαιώνα στο όπου και το χαμηλότερο υψόμετρο της διαδρομής μας 40μ.(ΒΡΥΣΗ ΜΕ ΝΕΡΟ) Από ήπιους μικρούς τρακτερόδρομους (που χρησιμεύουν μόνο για τη συλλογή του ελαιοκάρπου) θα διασχίσουμε τον ελαιώνα. Προσοχή στο 8ο χλμ θα διέλθουμε από υπόγεια διάβαση κατω από την Εθνική Οδό Ιτέας – Άμφισσας. Έπειτα θα ανεβούμε σταδιακά μέχρι το χωριό Σερνικάκι 11,5χλμ.(ΝΕΡΟ). Από εδώ ανηφορικό μονοπάτι θα μας οδηγήσει σε ένα στήθωμα από κάθετα βράχια. Το μόνο πέρασμα είναι οι γνωστές «Πόρτες» από όπου θα διέλθουμε στον μικρό κάμπο της Αγ. Ευθυμίας. Το παλιό μονοπάτι έχει γίνει πια μικρός χωματόδρομος στο μεγαλύτερο μέρος του και μας οδηγεί στο χωριό Αγ. Ευθυμία (17χλμ.) με ήπια ανηφόρα. Εδώ είναι το 1ο ΣΤΑΝ

Κατηφορίζουμε στον πάτο του χωριού και από χωματόδρομο με ξερολιθιές εκατέρωθεν εισερχόμαστε στον κάμπο «Γαρδίκι». Σύντομα μπαίνουμε σε ρεματιά με το μονοπάτι να είναι σχεδόν επίπεδο. Περνάμε ασφαλτόδρομο και στο 24χλμ. φτάνουμε στο κέντρο της Βουνιχώρας (ΒΡΥΣΗ ΜΕ ΝΕΡΟ).

Από εδώ ξεκινά μια επίπονη ανάβαση στο όρος Κοκκινάρι (τμήμα του όρους Γκιώνα). Για ένα χιλιόμετρο ακολουθούμε άσφαλτο και στα τελευταία σπίτια στρίβουμε δεξιά σε μικρό ανηφορικό αγροτικό δρόμο. Μετά από 1000μ. τον αφήνουμε και ακολουθούμε μονοπάτι μέσα σε ρεματιά. Κατά διαστήματα συναντάμε το χωματόδρομο. Στο 30χλμ. φθάνουμε στο ψηλότερο σημείο στα 1310μ. με εξαιρετική θέα τη λίμνη του Μόρνου. Στη συνέχεια θα κατηφορίσουμε σε μικρό δασικό δρόμο και έπειτα σε μονοπάτι. ΠΡΟΣΟΧΗ: Από το 31χλμ. μέχρι και το 32χλμ. θα συναντήσουμε το πιο τεχνικό μονοπάτι της διαδρομής. Το τερέν είναι σαθρό και απαιτείτε προσοχή κατά την κατάβαση καθώς η κλίση είναι σχετικά έντονη. Βγαίνουμε σε ασφάλτινο δρόμο και στρίβουμε δεξιά (βόρεια) για να φτάσουμε στο κέντρο του Μαλανδρίνου 32,5χλμ. και 600μ. υψόμετρο (ΝΕΡΟ).

Ακολουθεί μια εύκολη διάσχιση του κάμπου του Μαλανδρίνου. Κατηφορίσουμε από το χωριό προς τον κάμπο και περνάμε κάθετα την Παλιά Εθνική Οδό Ιτέας – Λιδορικίου. Μικρός αγροτικός δρόμος θα μας οδηγήσει σε μονοπάτι μέχρι το χωριό Βραίλα (338,5χλμ. με υψόμετρο 550μ.). Εδώ είναι το 2ο ΣΤΑΝ

Ακολουθούμε την άσφαλτο για ένα κατηφορικό χιλιόμετρο με νότια κατεύθυνση. Στρίβουμε δεξιά (δυτικά) ανηφορίζοντας σε χωματόδρομο. Μπροστά μας δυο λόφοι (Βούνι και Αετοβούνι) «φράζουν» το δρόμο. Ανάμεσά τους το ρέμα Βαθύρεμα. Στη νότια όχθη του ρέματος ένα εντυπωσιακό μονοπάτι έχει σκαλιστεί από τα αρχαία χρόνια και δίνει διέξοδο προς την ορεινή Δωρίδα. Τρέχουμε δίπλα στο ρέμα (το νερό είναι πόσιμο). Έπειτα στρίβουμε βόρεια (δεξιά) και με έντονη ανηφόρα θα φτάσουμε σε χωματόδρομο μετά από ένα χιλιόμετρο. Για άλλο ένα χιλιόμετρο ακολουθούμε το χωματόδρομο και τον αφήνουμε για μονοπάτι που θα μας ανεβάσει στην ανώνυμη κορυφή 1178μ. με το ξωκλήσι της Παναγιάς και τη θέα της λίμνη του Μόρνου. Εδώ είμαστε στο 47χλμ.

Η κατάβαση από την κορυφή είναι όμορφο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στη Ράχη Μπούχωρη πάνω από τα χωριά Μηλιά και Στύλια (σε υψόμετρο 1000μ.) Το διάσελο αυτό έχει όμορφη θέα προς όλα τα γύρο βουνά αλλά και τη θάλασσα της Ερατεινής. Από εδώ ξεκινά και η τελευταία μεγάλη ανάβαση του αγώνα. Το εκπληκτικό δρυοδάσος της περιοχής σίγουρα θα την κάνει να φανεί πιο εύκολη. Το ήπιο χωμάτινο μονοπάτι θα μας οδηγήσει στο σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε περνώντας από την πρώτη ανεμογεννήτρια. Αμέσως μετά ξαναπιάνουμε το μονοπάτι σε αλπικό πια τερέν. Στο 55χλμ. έχουμε φτάσει στη κορυφή από το όρος Τρίκορφα με υψόμετρο 1530μ.(ΣΗΜΕΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΜΕ ΝΕΡΟ) Η θέα εντυπωσιακή προς τα μεγάλα βουνά της Ρούμελης (Γκιώνα, Βαρδούσια) αλλά και προς τον Κορινθιακό κόλπο στα νότια και τα βουνά της Πελοπονήσσου (Χελμός, Ζήρεια, Ερύμανθος, Παναχαικό).

Ένα υπέροχο κατηφορικό μονοπάτι μέσα στα έλατα δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες ταχύτητες σε όσους έχουν δυνάμεις. Μικρή ανηφόρα οδηγεί στο ξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και συνεχίζουμε πάλι σε κατηφόρα. Φτάνουμε σε τσιμεντένια δεξαμενή (59χλμ υψόμετρο 1054μ) στο χωματόδρομο (πόσιμο νερό σε μπιτόνια).

Εκεί μπαίνουμε δεξιά (δυτικά) σε μονοπάτι που έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες. Κινούμαστε μέσα σε όμορφο δάσος με δρυς και πεύκα. Μετά από 4χλμ. συναντάμε κεντρικό χωματόδρομο. Ακολουθούμε τα σημάδια σε μονοπάτι και φτάνουμε σε τσιμεντένια δεξαμενή πάνω στην άσφαλτο. Ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο κατηφορικά και περνάμε μέσα από το χωριό Τείχιο (πηγή)

Ένα χιλιόμετρο ήπιας ανηφόρας μας οδηγεί στο «Θεατράκι» που είναι και ο τερματισμός μετά από 67 κουραστικά αλλά όμορφα χιλιόμετρα!

ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ & ΕΛΕΓΧΟΥ

ΧΩΡΙΟ ΧΛΜ ΘΕΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΥΨΟΜΕΤΡΟ ΝΕΡΟ ΤΡΟΦΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΕΙΣ ΣΤ.ΑΝ.